joi, 30 august 2012

Inteligenta emotională


Cum să dezvolţi şi să foloseşti principiile esenţiale ale conducerii cu ajutorul INTELIGENŢEI EMOŢIONALE
 
How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership


Autorii David R. Caruso (specialist în management şi dezvoltare organizaţională) şi Peter Salovey (creator al conceptului de inteligenţă emoţională), în cartea Inteligenţa emoţională, apărută la editura BusinessTech, în anul 2012, ne prezintă şi ne învaţă cum să ne dezvoltăm şi să ne folosim de principiile esenţiale ale conducerii. 


Pornind de la premisa că a-ţi exprima emoţiile la locul de muncă este o dovadă de lipsă de profesionalism, autorii demonstrează contrariul bazându-se pe studiile efectuate la Universitatea din Iowa de câţiva specialişti în neurologie conduşi de Antonio Damasio. Aceştia consideră emoţia nu numai "importantă în procesul de luare a deciziilor, în alegerea modului de acţiune optim pentru rezolvarea problemelor, în adaptarea la schimbare şi în obţinerea râvnitului succes."
Termenul de inteligenţă emoţională pare a fi un oximoron pentru multe persoane, însă modelul emoţional ne ajută să privim emoţiile ca pe "un sistem organizat de adaptare".


Modelul cu patru ramuri al inteligentei emotionale (Four-branch model of emotional intelligence) vizează:
  1. Perceperea si identificarea emotiilor - aptitudinea de a recunoste propriile emotii si emotiile celorlalti.
  2. Utilizarea emotiilor in Facilitarea gandirii - aptitudinea de a genera, utiliza si simti emotia, ca necesitate de a comunica trairile sau de a le utiliza in alte procese cognitive.
  3. Intelegerea emotiilor - este aptitudinea de a intelege emotiile complexe si inlantuirile emotionale si modul in care este realizata tranzitia acestora de la un stadiu la altul.
  4. Gestionarea emotiilor - este aptitudinea de a modula propriile emotii si emotiile celorlalti.
Abordarea inteligentei emotionale propusă începe cu 6 principii de bază:
  1. Emoţia este informaţie.
  2. Putem încerca să ignorăm emoţiile, dar nu vom reuşi.
  3. Putem încerca să ne reprimăm emoţiile, dar nu suntem atât de buni pe cât credem.
  4. Pentru a fi eficiente, deciziile trebuie să cuprindă şi emoţii.
  5. Emoţiile urmează tipare logice.
  6. Există principii universale, dar şi specifice după care putem cataloga emoţiile.
Scopul cărţii este de a înlocui abordarea convenţională a emoţiilor cu una inteligentă. Autorii se concentrează asupra evaluarii competenţelor emoţionale ale candidatului prin prisma abilităţilor sale. 
Această abordare inteligentă a emoţiilor include 4 abilităţi diferite, pe baza cărora este construită structura cărţii:
  • Partea I: Descopera lumea inteligentei emotionale
  • Partea a II-a: Intelege abilitatile emotionale
  • Partea a III-a: Dezvolta-ti abilitatile emotionale
  • Partea a IV-a: Aplicarea abilitatilor emotionale
  •  
Departe de a fi un leac miraculos pentru problemele implicite ale conducerii, cartea ne invită să tratăm cu simţ critic abordarea, însă nu lipsiţi de entuziasm pentru a folosi informaţiile cu scopul de a deveni un manager înzestrat cu inteligenţă emoţională.


                                                                                  Pe curând!


Cartea poate fi comandată de la librăria online: libris.ro

Alte informaţii referitoare la Inteligenţa emoţională găsiţi aici

Intenţionez să citesc şi alte cărţi BussinessTech International.
Aştept recomandările voastre!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTA! Inainte de a adauga un comentariu te rog sa mai petreci 20 de secunde, revizuindu-l. Din dorinta de a avea o relație de comunicare cat mai utila si mai placuta, te rog, fa in asa fel incat raspunsurile tale sa respecte 2 reguli minimale:
-să fie corecte din punct de vedere gramatical (toate propozitiile incep cu litere mari si se termina cu semne de punctuatie, fara prescurtari de tipul "nush", "acm", "adik" si fara dezacorduri flagrante).
- sa nu contina obscenitati.
Iti multumesc ca tii cont de aceste precizari!
Parerea ta despre carte...