miercuri, 10 aprilie 2013

Strategii persuasive in discursul politic

Cartea aceasta imi aminteste cu drag de autoare, pe care am cunoscut-o in perioada studentiei, insa mi-a fost imprumutata de prietena mea liliczm, pentru a-mi largi perspectiva privind abordarea discursul politic.  
Recunosc ca nu ma pasioneaza domeniul, insa ma atrage domeniul semiotic. 
Nu m-am gandit in ce categorie / la sectiune voi incadra cartea, insa poate fi un nou inceput pentru acest domeniu.

Maria Carpov, un alt nume important in domeniu, ne avertizeaza inca de la inceputul cartii, pe care o recomanda, privind ideea dominanta a cercetarii autoarei totul se semnaleaza ca mijloc de persuadare: imperiul sau universul semnelor si al sistemelor pe care le integreaza acestea sunt puse in serviciul unui tip de interactiune al carei scop este determinarea modificarii comportamentului celuilalt prin persuadare, nu neaparat prin convingere.  

Schimband cauza euforiei celebrului personaj al lui I.L.Caragiale intr-un entuziasm al votantului atat in postura de cetatean, cat si in cea de analist, cartea de fata se doreste o analiza a unei parti infime (afise) folosite drept strategii persuasive intr-o campanie electorala.

Conceptele analizate de autoarea cartii, Camelia Mihaela Cmeciu, sunt: persuasiunea, discursul folosindu-se de metoda cubului rubik, ca mijloc de conturare teoretica a acestor termeni. 
Ultimele doua capitole sunt dedicate jocurilor "de-a reprezentarea", verbala si iconica. 

Cartea in sine se doreste a fi o "calatorie" in lumea afiselor electorale create in linii si culori doar aparent usor de descifrat.


Pe curand!


Camelia-Mihaela Cmeciu este lector universitar doctor la Facultatea de Științe ale Comunicării din cadrul Universității „Danubius” din Galați. Este membră a AROSS (Asociația Română de Studii Semiotice, România), AFCOM (Asociația formatorilor din jurnalism și comunicare, România), EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association), ECREA (European Communication Reasearch and Education Association) și IVSA (International Visual Sociology Association).
A publicat Strategii în discursul politic (2005), Introducere în relații publice (2009), precum și numeroase articole în cărți și reviste din România și din străinătate: The Style of Political Image în Stylistyka XVII Style and Meaning, Opole, 2008; „Spinning the thread/(t)s” aroundimages oftime, în Jszyk a komunikacja 24, Studies in American Language, Culture and Literature, Cracovia, 2009; Metaphors as a semiotic means in the molding of political identities (Camelia Cmeciu, Zdzislaw Wajsik), în PhilologicaWratislaviensia: From GrammartoDiscourse, Berlin, 2009.
Sursă: Editura Institutul European
Alte informatii despre:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTA! Inainte de a adauga un comentariu te rog sa mai petreci 20 de secunde, revizuindu-l. Din dorinta de a avea o relație de comunicare cat mai utila si mai placuta, te rog, fa in asa fel incat raspunsurile tale sa respecte 2 reguli minimale:
-să fie corecte din punct de vedere gramatical (toate propozitiile incep cu litere mari si se termina cu semne de punctuatie, fara prescurtari de tipul "nush", "acm", "adik" si fara dezacorduri flagrante).
- sa nu contina obscenitati.
Iti multumesc ca tii cont de aceste precizari!
Parerea ta despre carte...